×

Titel

Text

Gratis verzending binnen NL vanaf €75

Betalen met iDEAL en PayPal

Levering 1 á 3 werkdagen

14 dagen bedenktijd, snel geld terug

Gratis retour in onze winkel in Baarn

Ontvang onze nieuwsbrief en volg ons!

Klantenservice FAQ

Schoencollectie

Is mijn maat op voorraad?

Uw gewenste maat zichtbaar? Dan is het artikel direct op voorraad.

Uw maat niet meer beschikbaar? Geen paniek: Klik op de regel “Staat uw maat er niet bij” en vul het artikel en uw gegevens in via het contactformulier en u ontvangt een e-mail als uw gevraagde maat leverbaar is. Het kan zijn dat niet alle artikelen opnieuw beschikbaar zijn en daardoor is het mogelijk dat uw gewenste maat helaas niet meer op voorraad komt.

Welke Engelse maat moet ik kiezen?

De merken Clarks, Gabor en Pius Gabor hanteren het Engelse maatsysteem.
Twijfelt u welke maat u moet kiezen? Raadpleeg de maatwijzer op de pagina met uw gekozen schoen of kijk even bij ons maatadvies.

Hoe kom ik te weten hoe een schoen of laars valt?

Over het algemeen hebben onze schoenen/laarzen een normale maatvoering. Indien dit niet het geval is, geven wij dit aan in de productomschrijving onder het door u gekozen artikel.

Hoe wordt de hakhoogte gemeten?

De hakhoogte meten wij door de lengte van de hak te meten aan de zijkant van de schoen, van het punt waar de hak de grond raakt tot de rand waarbij de hak de hiel van de schoen raakt. Wij meten dus eigenlijk vanaf het punt, waar het middelpunt van uw hiel de schoen raakt en wat dus het draagpunt is.

Waarvoor is in de winkel de qr-code in de schoen?

De qr-code kunt u scannen met uw mobiele telefoon en verwijst naar de artikelpagina in de webshop. Daar leest u meer informatie en u kunt dan ook eenvoudig de link, van uw favoriete schoen, direct online delen met uw bekenden. Ook handig als u uw aankoop even uitstelt en er later bij ons op terug wil komen.

Is de collectie in de webshop en de winkel hetzelfde?

Alle artikelen zijn zowel in onze webshop als in onze winkel verkrijgbaar.

Is HOF schoenen een officiële ECCO verkoper?

HOF schoenen is een door ECCO officiële geautoriseerde verkoper en voldoet aan de strengste normen van ECCO ten aanzien van service en kwaliteit. Alleen door ECCO geautoriseerde verkopers mogen het officiële “ECCO authorized reseller” logo gebruiken!

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

-Selecteer het artikel van uw keuze door erop te klikken;

-Selecteer de juiste schoenmaat door op de maat van uw keuze te klikken

-Als u de juiste maat geselecteerd heeft, klikt u op “in winkelmand”;

U kunt rustig verder shoppen en meer artikelen aan uw winkelmand toevoegen;

-Als u klaar bent met winkelen, klikt u op “naar winkelmand”of klik op uw winkelmand rechtsboven;

-Bestelt u voor de eerste keer in de webshop van HOF schoenen, vul de gevraagde gegevens in om uw account te registreren. Heeft u al eens eerder bij ons besteld, dan kunt u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord;

U kunt ook afrekenen zonder een account aan te maken;

-Daarna vult u de gevraagde verzendgegevens in of controleert u deze wanneer ze automatisch via uw account zijn ingevuld.U kunt ervoor kiezen om de producten op een ander adres te laten afleveren, bijvoorbeeld als u het pakket liever op uw werkadres ontvangt;

-Kies vervolgens de verzendmethode en de manier waarop u wilt betalen;

-Als u een kortingscode of een cadeaubon heeft kunt u deze invullen onder ‘Kortingscode invoeren’ of ‘Cadeaubon verzilveren’;

-Controleer uw bestelling en aflevergegevens voor u op de groene button ‘afrekenen’ klikt om door te gaan naar de betaalpagina;

U gaat nu naar de beveiligde betaalpagina van Pay om te betalen en de bestelling af te ronden.

Wanneer u uw betaling succesvol heeft afgerond, ontvangt u van ons een e-mail met uw orderbevestiging.

Zodra wij uw bestelling hebben ingepakt en verstuurd, krijgt u van ons een e-mail met een Track & Trace code, waarmee u de afleverstatus van uw bestelling kunt volgen.

Ik heb een vergissing gemaakt, kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Wijzigen van uw bestelling is alleen mogelijk tot het moment dat u ons bericht met Track&trace code heeft ontvangen. Wijziging geeft u het snelst door via onze contactpagina of door een e-mail te sturen naar info@hofschoenen.nl

Betalen

Welke betaalmiddelen worden geaccepteerd?

In de webshop kunt u betalen met iDEAL en PayPal.

In onze winkel in Baarn kunt u contactloos betalen met betaalpas of mobiele telefoon met Maestro, V-pay, Apple-Pay of met contant geld (Euro) en de VVV-cadeaukaart.

iDEAL is online betalen in uw vertrouwde internet betaalomgeving op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Deelnemende banken zijn ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Moneyou, Rabobank, RegioBank, Revolut, SNS, Svenska Handelsbanken, Triodos Bank en Van Lanschot. Op www.ideal.nl vind u meer informatie.

PayPal is een wereldwijd gebruikte online betaalmethode, die gekoppeld is aan uw e-mailadres samen met uw bankrekening of creditcard. Door middel van uw e-mailadres en de bijbehorende beveiligingscode kunt u geld van uw PayPal rekening overmaken of storten. Met uw PayPal account kunt u de betaling verrichten. Een PayPal rekening/account kunt u gratis openen op www.paypal.nl. Veilig en betrouwbaar.

Ik zie de naam PAY vermeld staan?

PAY is de betaalprovider die het veilig online betalen in onze webshop mogelijk maakt. Zodra u heeft aangegeven tot betaling via iDEAL of PayPal te willen overgaan, leidt de webshop u verder naar de beveiligde betaalomgeving van PAY. Na verificatie van de betaling brengt PAY ons op de hoogte van uw betaling en wordt u automatisch teruggeleid naar onze webshop.
PAY is de eerste partij die uw betaling verwerkt en daarom staat er "Hof schoenen via PAY.nl" op uw afschrift. PAY is alleen verantwoordelijk voor de afhandeling van uw betaling en heeft geen invloed op de levering van uw online aankopen.

Zijn de weergegeven prijzen incl. BTW?

Ja, alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

Is de webshop van HOF schoenen beveiligd?

De webshop van HOF schoenen heeft een beveiligde verbinding (SSL). Dit kunt u zien aan het gesloten slotje op de URL-balk in uw browser.

Verzenden

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij hanteren ‘morgen in huis’ voor bestellingen op dinsdag tot en met vrijdag voor 16:00 uur.

Bij bestellingen na 16:00 uur en van zaterdag tot en met maandag leveren wij binnen 1 tot 3 werkdagen.

Bij een afleveradres buiten Nederland kan bezorging enkele dagen langer duren.

In een enkel geval kan bezorging door drukte bij de vervoerder soms iets langer duren. Hier hebben wij helaas geen invloed op.

Zijn er kosten voor het verzenden van mijn bestelling?

Binnen Nederland verzenden wij gratis vanaf €75,00

Voor bestellingen onder €75,00 rekenen wij een vast bedrag van €5,00.

De vaste verzendkosten voor het buitenland zijn: België en Duitsland €12,00, Denemarken €18,00.

Wanneer kan ik mijn bestelling in de winkel ophalen?

In onze winkel in Baarn kunt u uw online bestelling direct afhalen op dinsdag t/m vrijdag van 9:30 t/m 17:30 uur en op zaterdag van 9:30 t/m 17:00 uur.
U bestelt en betaalt via de webshop, u print uw orderbevestiging of toont deze op uw mobiele telefoon bij de kassa in de winkel en haalt hiermee uw bestelling af. Route, informatie en de openingstijden van onze winkel vind u hier

Kan ik mijn bestelling dezelfde dag thuis ontvangen?

Vandaag besteld, vandaag in huis. Dat kan als het bezorgadres in Baarn is! Bestellingen tot 16:00uur op dinsdag t/m zaterdag komen we aan het einde van de middag persoonlijk bij u thuis brengen. Kies hiervoor in de kassa voor 'Same Day Delivery’.

Leveren jullie ook in het buitenland?

Op dit moment leveren wij ook aan klanten in België, Duitsland en Denemarken.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

U ontvangt van ons vier e-mails met betrekking tot uw bestelling, waardoor het zeer belangrijk is dat u het juiste e-mailadres opgeeft. De eerste e-mail bevat uw orderbevestiging, waarin de bestelprocedure wordt bevestigd en de ontvangst van uw order. Vervolgens ontvangt u een e-mail met de inpakbevestiging van uw order. Wanneer uw bestelling verzonden is, ontvangt u een e-mail met de Track & Trace code, zodat u het pakket kunt volgen. Tot slot ontvangt u nog een e-mail met daarin de factuur van de bestelling.

Let op: deze orderbevestiging is tevens uw betalingsbewijs. Wij adviseren u deze te bewaren en/of uit te printen.

Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?

De bezorging van uw bestelling wordt standaard uitgevoerd door PostNL. Wanneer wij voor uw bestelling gebruik maken van DHL, DPD of UPC wordt u hierover via een e-mail met een Track & Trace code geïnformeerd. Same day delivery in Baarn wordt door ons zelf uitgevoerd. Onze keuze van vervoerder heeft geen invloed op de vermelde verzendkosten.

Ontvang ik een track&trace code?

Zodra uw bestelling per post is verzonden, ontvangt u een e-mail met daarin een track&trace code. Klik op de button in de e-mail en u kunt het geschatte moment van levering volgen.

Wat als ik niet thuis ben op het moment van bezorging?

Niemand thuis? Dan wordt uw pakket afgegeven bij de buren óf bij een PostNL-servicepunt in de buurt. De bezorger laat een kaartje voor u achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kunt u op http://www.tracktrace.nl zien waar u uw pakket kunt ophalen.

Kan ik zelf een ander bezorgmoment kiezen?

Bij levering via PostNL kunt u in de PostNL-app zelf een ander bezorgmoment kiezen, vanaf het moment dat PostNL uw pakket van ons heeft ontvangen en tot u de status 'Gesorteerd' ziet staan. Wilt u berichten ontvangen zodra de status van uw pakket verandert? Dat kan in de PostNL-app via 'Account' - 'Notificaties'.

Mag ik mijn bestelde schoenen passen?

Het passen van uw nieuwe schoenen raden wij u absoluut aan. We verzoeken u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Beoordeel uw aankoop redelijkerwijs en u mag uw aankoop uiteraard binnen proberen op een droge en schone ondergrond, zoals u dat normaal gesproken ook in een fysieke winkel zou doen. Zolang u nog niet besloten heeft het artikel te behouden, mag u het niet gebruiken. Bevestigde kaartjes en stickers aan het product mogen tijdens de bedenktijd niet worden verwijderd.

Retourneren/Ruilen

Binnen welk termijn kan ik retourneren?

Mocht een artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kunt u deze, na ontvangst, binnen veertien (14) dagen aan HOF schoenen retourneren.

De artikelen van uw retourzending ontvangen wij graag, indien redelijkerwijs mogelijk, in oorspronkelijke staat, onbeschadigd, ongebruikt en voorzien van kaartjes en stickers retour. U mag het artikel vanzelfsprekend wel uit de verpakking halen om het te bekijken en aan de voet te passen.

U dient tijdens de bedenktijd voorzichtig met de toegezonden artikelen om te gaan. U mag de artikelen beoordelen en binnen proberen op een droge en schone ondergrond, zoals u dat normaal gesproken ook in een fysieke winkel zou doen. Zolang u nog niet besloten heeft het artikel te behouden, mag u het niet gebruiken. Wanneer u het artikel voor meer heeft gebruikt dan nodig is om te beoordelen of u het daadwerkelijk wilt behouden, bent u aansprakelijk voor de waardevermindering. Wij hebben het recht op een vergoeding wanneer u het artikel gebruikt retourneert.

Bij elke levering ontvangt u een orderbevestiging en een retourformulier. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, is het voldoende om alleen het retourformulier mee te sturen.

U kunt ook per e-mail/post aangeven dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht, of door het invullen van het herroepingsformulier. U bent echter niet verplicht het herroepingsformulier te gebruiken, want ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht.

Herroepen

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen, na ontvangst van uw bestelling, zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@hofschoenen.nl . Na deze melding van uw annulering heeft u nogmaals 14 dagen om uw product aan ons retour te sturen.

U kunt uw retour aanmelden via de contactpagina.

Voor verdere vragen/toelichting kunt u contact opnemen via: info@hofschoenen.nl

HOF schoenen
Laanstraat 95
3743 BD Baarn

Download hier het herroepingsformulier

Wat zijn de kosten voor retourneren?

Voor retourneren per post zijn de kosten voor uw eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw gewenste vervoerder. Het retourneren van uw artikelen in onze winkel in Baarn is gratis.

Hoe stuur ik een artikel retour?

INPAKKEN: Pak uw artikel(en) in de doos en doe deze samen met retourformulier in de verzendhoes waarin u uw bestelling heeft ontvangen. Gebruik de nieuwe plakstrip om de verzendhoes te sluiten. Plak het retourlabel op het pakket. Plak het pakket, indien nodig, extra dicht met plakband.

VERSTUREN:
U kunt uw pakket met elke gewenste verzender terugsturen. De retourkosten zijn voor uw rekening. Weet dat de retourkosten variëren per aanbieder. Zorgt u ervoor dat uw retour wordt afgeleverd op ons retouradres (HOF schoenen, Laanstraat 95, 3743BD, Baarn) en niet op een afhaalpunt.

Maak HIER een verzendlabel aan van verzender PostNL (online verzendlabel aanmaken is goedkoper dan het laten frankeren op een PostNL punt)

Maak HIER een verzendlabel aan van verzender DHL

Maak HIER een verzendlabel aan van verzender DPD

Vraag altijd naar een verzendbewijs en bewaar deze zorgvuldig.

TERUGBETALING: Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag aan u gecrediteerd. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending van ons terug. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar HOF schoenen zijn voor uw eigen rekening. Wij zullen het verschuldigde orderbedrag gemiddeld binnen 1 tot 3 werkdagen, echter uiterlijk binnen 14 dagen terugstorten (via het betaalmiddel waarmee u betaald heeft) mits het product in goede orde retour ontvangen is.

Kan ik een artikel ruilen?

Wenst u uw online bestelling te ruilen voor een andere maat, kleur of model? Dan kan dat op 2 manieren:

1.Retourneren en opnieuw bestellen in onze webshop.

Stuur uw eerdere zending naar ons retour met het door ons meegeleverde retourformulier en retourlabel en plaats een nieuwe bestelling in onze webshop.

Zo weet u zeker dat het artikel, maat of model op voorraad is en voorkomen we teleurstellingen.

2.Ruilen in onze winkel.

Neem uw bestelling mee en ruil uw artikel in onze winkel. Informatie, route en de openingstijden van onze winkel vind u HIER.

Indien u de online bestelling terug brengt in de winkel wordt het betaalde bedrag teruggestort op de manier waarmee u betaald heeft. Dit is ook het geval wanneer u in de winkel een nieuwe aankoop doet.

Na ontvangst en verwerking van uw retourzending ontvangt u binnen 1 tot 3 werkdagen uw aankoopbedrag terug.

Kan ik afprijsde artikelen ook ruilen of retourneren?

Op gekochte en afgeprijsde artikelen via de webshop zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunt u daarom ook ruilen of retourneren . Afgeprijsde artikelen die direct in onze winkel in Baarn zijn gekocht kunnen niet worden geruild of geretourneerd.

Garantie/Tips/Klacht

Heb ik garantie op mijn webshopbestelling?

Op alle bestellingen is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is wat u ervan mag verwachten. Om een beroep te doen op de garantie verzoeken wij u een bewijs van aankoop te overhandigen (bv. bestellingsbevestiging / betalingsbewijs). Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd. Wanneer reparatie niet mogelijk is, ontvangt u van ons een vervangend artikel. Indien er geen vervangend artikel voorradig is, storten wij het aankoopbedrag terug op uw rekening.

Onder deze garantie vallen niet:

• Gebreken en beschadigingen die ontstaan zijn door normale slijtage of door oneigenlijk gebruik

• Defecten en slijtage welke niet te verwachten zijn bij normaal gebruik

• Veranderingen aan het product zoals reparaties die niet zijn uitgevoerd door de fabrikant of aangewezen reparatiediensten

• Beschadiging door opzet, zeer intensief gebruik, of nalatig onderhoud

• Verkleuring of afgeven van schoenen aan andere producten

• Ritsen, studs, kraaltjes en overige applicaties

Twijfelt u of een klacht onder de garantie valt? Neem dan contact op met onze klantenservice door te mailen naar inf@hofschoenen.nl, te bellen naar 035-5413387 of kom langs in onze winkel in Baarn.

Franco- en rembourszendingen worden niet door ons geaccepteerd.

Hoe geef ik tips door?

Heeft u tips, ideeën, aanbevelingen of wilt u gewoon iets met ons delen? Dan horen we dat natuurlijk graag via ons contactformulier of stuur een e-mail naar info@hofschoenen.nl. Tijdens openingstijden kunt u ook bellen via +31 (0)355413387

Hoe kan ik mijn klacht indienen?

Indien u een klacht heeft, dan horen we dat graag. Stuur een e-mail naar info@hofschoenen.nl of bel ons op +31 (0)355413387 
Wij beantwoorden klachten via e-mail op werkdagen gemiddeld binnen 24 uur. Mocht dit onverhoopt niet lukken vanwege drukte, zullen wij deze binnen uiterlijk 2 werkdagen beantwoorden. Indien wij u uw klacht niet kunnen oplossen kunt u ook uw klacht voorleggen aan de geschillencommissie via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

Sale & acties

Wanneer begint jullie Sale?

Wij hanteren geen vaste data voor de Sale. De start van de Sale en andere acties wordt bepaald aan de hand van het verloop van het verkoopseizoen. Wilt u ons op de voet volgen? Meld u hieronder aan voor onze nieuwsbrief en mis niets!

Hoe kom ik in contact met jullie klantenservice?

U kunt uw vraag eenvoudig stellen via onze contactpagina of door een e-mail te sturen naar info@hofschoenen.nl. Tijdens openingstijden kunt u ook bellen naar +31 (0)35-5413387. Door drukte in de winkel duurt het soms iets langer voordat wij de telefoon opnemen. Indien u reeds een bestelling heeft geplaatst, verzoeken wij u vriendelijk uw ordernummer te vermelden.

Wat zijn de openingstijden van de winkel?

di-vr. 9:30 - 17:30 uur

    za. 9:30 - 17:00 uur

    zo. gesloten

    ma. gesloten

Extra openingstijden:
zo. 29 september 12:00 - 17:00 uur (Vorstelijk Proeven)

PIUS Gabor, het nieuwe merk voor heren
Gabor, kies jouw stijl